Mengapa Memilih Tentang Perkahwinan?(sambungan)

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca budiman.

   Baiklah sepertimana yang dijanjikan,kali ini saya akan memberitahu mengapa saya memilih untuk menulis blog yang memfokuskan tentang perkahwinan.;)

   Pertamanya,sejak dulu lagi memang banyak yang ingin saya perkatakan tentang masyarakat kita yang banyak melakukan perkara-perkara yang bertentangan dengan syariat Islam.Contoh paling mudah,bersanding.Tetapi saya tidak mampu untuk memberitahu secara terang-terangan.Kerana apa?Pertamanya kerana saya ni bukanlah bergelar status ulama’,hanya insan biasa.Cewah,emosila pulak).Yang kedua,adat ni telahpun menjadi sebati di kalangan masyarakat kita.Tapi tak salah bersanding.Cuma caranya tak kena.Jadi saya mewujudkan blog ini supaya saya bebas untuk menulis tanpa perlu rasa bimbang kepada sesiapa.;)

   Keduanya saya perhatikan ramai pasangan yang berkahwin ada sesetengahnya belum mempunyai ilmu yang sebenarnya tentang munakahat ini.Apa yang saya cakap ini bukanlah rekaan,tetapi melaui pemerhatian saya.Ada sesetengah tu,ada yang masih tidak tahu berapa rukun solat.Anda bayangkan,kalau perkara yang begini asas pun mereka tidak tahu,bagaimana mreka hendak mendidik anak-anak yang bakal lahir nanti.Anda bersetuju dengan saya???Jadi matlamat saya menulis di blog ini adalah untuk memberikan panduan yang secukupnya,insyaAllah.

   Cuma apa yang saya harapkan daripada anda ialah sokongan dan dorongan,boleh?Jadikanlah blog ini sebagai tempat rujukan anda sebagai langkah memperkemaskan diri dengan ilmu yang berkaitan.Keduanya,sampaikanlah kepada sesiapa sahaja yang anda kenali tentang kewujudan blog ini,ok;)

   Oklah cukup rasanya sampai sini untuk kali ini.Jangan lupa untuk datang ke blog ni lagi yer.Kerana saya ingin memberika sedikit ulasan tentang e-book “Maskahwin Yang Hilang“.Belum habis baca lagi)

Sekian,assalamualaikum;)

Leave a Reply

